juliol

dijous

Acompanyat amb Cant Gregorià

Paraules de Vida

Els joves, un futur que comença avui

Valoració d'usuari: / 4
PitjorMillor

Un futuro que empieza hoy

La Jornada Mundial de la Joventut, tant en la seua manifestació diocesana com en la de Madrid, ha estat un estímul per a tots. Ens ha mostrat un gran moviment de joves, units per la fe en Crist i guiats per qui és ara Pastor universal de l’Església, Benet XVI. Tant els qui vam ser-hi com els qui van seguir aquest esdeveniment per la televisió, guardem en la memòria imatges inoblidables, sentiments que reforcen el camí de la fe, i, sobretot, una alegria que neix de la percepció de que l’Església està viva i Crist és el seu fonament.

Educar mai ha estat fàcil

educacion

Al mes de setembre els nens i els joves han tornat a l'escola. A hores d'ara sembla que tot funciona, i, no obstant això, en tots està present la mateixa qüestió: encertarem en el camí de l'educació? Una tasca mai fàcil. De sobres ho saben els qui exerceixen aquesta missió. Són molts els interrogants que sorgeixen sobre aquest tema: serà que avui és més difícil educar a causa de la forma de ser de les noves generacions?; serà que els educadors, especialment els pares i professors, han renunciat a la seua missió?

Benet XVI, missatger de la llibertat

benedicto_xvi

El papa Benet XVI, que ve al nostre encontre a Barcelona, sempre ha tingut l'audàcia d'afrontar amb llibertat, des del principi del seu pontificat, els grans temes del nostre temps. Enmig d'una societat marcada pel relativisme moral, Benet XVI s'atreveix a proposar valors i certeses que il·luminen i donen sentit a la vida. Un fet que està pagant un preu molt alt, perquè amb la seua proposta denuncia l'intent de construir una societat en la qual no sols es viu com si Déu no existís, sinó com si no existís més valor que l'interès de cadascú. Al respecte és bo rellegir la seua primera homilia com a Papa. Fent referència al seu antecessor, el papa Joan Pau II, afirmava: «Encara, i contínuament, ressonen en les meues oïdes les seues paraules de llavors: "¡No temeu! Obriu, més encara, obriu de bat a bat les portes a Crist!".

Amb el Papa, a la Sagrada Família

Valoració d'usuari: / 1
PitjorMillor
benedicto xvi en barcelona

El diumenge dia 7 del proper mes de novembre viurem un esdeveniment de gran abast per a tota la comunitat eclesial, i també per al conjunt de la societat: la visita del Sant Pare Benet XVI a Barcelona, on presidirà la Dedicació del tem­ple de la Sagrada Família. La seua visita es sobretot apostòlica; un esdeveniment que reflecteix la imatge de la Visita per la qual Crist, el Bon Pastor, ha visitat i redimit al seu poble (cf. Lc 1,68). En aquesta visita el Papa, Bisbe de Roma i succes­sor de sant Pere, realitza la seua missió apostòlica com a princi­pi i fonament perpetu i visible d'unitat, tant dels bisbes corn de la multitud dels fidels» (LG, 23).

La catequesi, llar del creixement cristià

catequistas

"Després baixà amb ells a Natzaret ... Jesús es feia gran, avançava en enteniment i tenia el favor de Déu i dels homes” (Lc 2,51-52). Jesús necessita la seva llar de Natzaret per fer-se gran. Com tots nosaltres ens vam fer grans i vam créixer com a persones a la nostra llar. La comunitat parroquial es la llar on el creient naix i creix en la fe.La catequesi ens ajuda a créixer en la fe. El Vaticà II recomana que sigui “proporcionada als infants i adolescents, als joves i àdhuc als adults, la formació catequètica encaminada a transformar la fe, il·lustrada per l'ensenyament, es faci viva, explicita i operant en l'home... adaptada al caràcter, a les possibilitats i a l'edat i àdhuc a les circumstancies dels creients” (CD, 14). Avui es urgent proposar la fe, es a dir, promoure la conversió a l'Evangeli. En aquest sentit, la con­versi6 es el dinamisme que sempre ha d'estar present. Per això, la catequesi, corn a procés de formació en la fe, sempre inclou la conversió, el procés d’adhesió a la persona de Jesucrist.

Pàgina 1 de 2

Campanar

Problemes amb el seu navegador?

Gràcies per utilitzar aquest navegador. Li garantim que pot gaudir de les millors prestacions i qualitat de visió d'aquesta web.

You are here: La teva Parròquia Pastoral Paraules de Vida