març

Valoració d'usuari: / 0
PitjorMillor
enfermo

Aquest VI Diumenge del temps pasqual se celebra la Pasqua del Malalt en moltes de les nostres parròquies; també en residències i hospitals. És un moment assenyalat per fer visible que els malalts tenen un lloc preferent en la comunitat cristiana, com el van tenir en la vida de Jesús. De fet, des dels seus inicis, l’Església sempre ha considerat el servici als malalts i als qui pateixen una part fonamental de la seua missió. És un dret i un honor poder fer realitat l’actitud generosa i compassiva del Bon Samarità.

És necessari reconèixer els èxits assolits en l’assistència sanitària que es realitza en les institucions a través de l’entrega professional de tantes persones. Però també cal dir que avui es tendeix a domiciliar els tractaments, en la mesura del possible. Aquesta forma de treball atorga a la comunitat parroquial una nova possibilitat d’acompanyar i fer presents els malalts en la seua missió pastoral. En aquest sentit, el temps de Pasqua, en el qual l’Església reviu la presència salvadora de Crist Ressuscitat, ofereix als malalts la possibilitat de participar d’aquest gran do a través de la celebració, tant de la Penitència i l’Eucaristia com de la Unció de Malalts.

Naturalment, això requereix una adequada catequesi que prepari la celebració, que dugui a descobrir com el Senyor ve al nostre encontre, ens consola i ens retorna la salut; i ens convida a unir el dolor que genera la malaltia, al de Crist, que duu a una nova vida. Per tot això, urgeix revifar la consciència de l’acció salvadora de Crist en els sagraments, tant en la comunitat cristiana com entre els malalts i els seus familiars més propers. Res més convenient que la visita a les famílies, l’apropament, com a signe de donació del nostre temps als qui disposen de tant que de vegades els resulta difícil viure’l. Aquest diumenge, la celebració de la Pasqua del Malalt pot ser una gran oportunitat per revifar en la comunitat eclesial un dels efectes més consistents de l’encontre amb la Pasqua del Senyor: el do de nosaltres mateixos, especialment als qui tenen necessitat de companyia, d’estima i d’ajuda. Una acció que suscitarà esperança, perquè aquesta naix justament de l’experiència del saber-se estimat. Podem servir-nos de distints recursos per manifestar la proximitat, però entre ells no oblidem obrir camins perquè els malalts i els seus familiars puguin participar dels dons de vida nova que ens porten els Sagraments, perquè són signes eficaços de l’acció salvadora de Crist mateix, que celebra l’Església.

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

Campanar

Problemes amb el seu navegador?

Gràcies per utilitzar aquest navegador. Li garantim que pot gaudir de les millors prestacions i qualitat de visió d'aquesta web.

You are here: La teva Parròquia Pastoral Paraules de Vida Donant vida, sembrant esperança