gener

Valoració d'usuari: / 0
PitjorMillor
arraigados en cristo

Els joves són part decisiva del nostre futur. Dedicar esforços a acompanyar el seu creixement constitueix una de les tasques fonamentals en l'acció apostòlica de l'Església. Els joves són motiu de gran preocupació per aquells que es pregunten sobre el futur de la comunitat cristiana i com dur endavant la tasca de la transmissió de la fe.

L'Església existeix per evangelitzar, és a dir, per engendrar vida cristiana. Quan això no es dóna, la pregunta és evident: què passa? Moltes vegades, quan es pensa en els joves apareix la qüestió de com presentar l'Evangeli perquè els resulte significatiu. Per això es busquen fórmules que de vegades es posen més de part dels propis joves, amb l'oblit de la naturalesa pròpia de l'Evangeli. En la transmissió de la fe lo primer són aquells que la realitzen. Per això proposar la fe als joves implica plantejar-se la qualitat de la vida cristiana dels adults.

Es comprèn així que no serà possible «arrelar i edificar en Crist els joves» sense que tota la comunitat cristiana se sen­ti implicada en aquest mateix propòsit. Les parròquies i mo­viments de la nostra Diòcesi han d'impulsar de forma decidida la formació d'adults. Ells són punt de referència per als més joves. També el diumenge és el dia de la comunitat cristiana, moment d'encontre amb el Senyor, que ens il·lumina amb la seua Paraula i ens alimenta amb el Pa de l'Eucaristia, i ens envia per ser testimonis del seu amor al cor de la família i de la societat.

Des d'aquesta situació cal cercar camins per renovar la pastoral de joves, a fi que estigue articulada per edats i atenta a les distintes condicions dels nens, adolescents i joves. Com afirmava Joan Pau II en el document Ecclesia in Europa, «en aquesta tasca cal promoure ocasions de trobada entre els joves, per afavorir un clima d'escolta recíproca i de pregària. No s'ha de tenir por d'ésser exigents amb ells en allò que afecta el seu creixement espiritual» (núm. 62).

La ja propera Jornada Mundial de la Joventut 2011, l'agost de l'any vinent, és una crida a tota la comunitat diocesana a posar-se en camí, a no perdre l'oportunitat d'oferir de nou l'Evangeli als joves, amb totes les seues conseqüències humanitzadores. Aquesta Jornada Mundial exigeix a la nostra comunitat diocesana una renovació, no sols per als més joves, sinó també per a tots aquells adults cristians que vivim amb preocupació el futur de la nostra societat i la nostra l’Església. Els joves són l'esperança de l'Església i del món. Perquè això arribe a ser una realitat demanem que l'Esperit suscite en ells noves energies per a tota l'Església.

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

Campanar

Problemes amb el seu navegador?

Gràcies per utilitzar aquest navegador. Li garantim que pot gaudir de les millors prestacions i qualitat de visió d'aquesta web.

You are here: La teva Parròquia Pastoral Paraules de Vida Edificats i arrelats en Crist