juny

dilluns

Acompanyat amb Cant Gregorià

Els joves, un futur que comença avui

Correu electrònic Imprimeix PDF
Valoració d'usuari: / 3
PitjorMillor

Un futuro que empieza hoy

La Jornada Mundial de la Joventut, tant en la seua manifestació diocesana com en la de Madrid, ha estat un estímul per a tots. Ens ha mostrat un gran moviment de joves, units per la fe en Crist i guiats per qui és ara Pastor universal de l’Església, Benet XVI. Tant els qui vam ser-hi com els qui van seguir aquest esdeveniment per la televisió, guardem en la memòria imatges inoblidables, sentiments que reforcen el camí de la fe, i, sobretot, una alegria que neix de la percepció de que l’Església està viva i Crist és el seu fonament.

Ara arriba el moment, no només d’assaborir aquells esdeveniments sinó de saber llegir en ells el camí que estem cridats a recórrer amb els joves de la nostra Diòcesi. És necessari treballar algunes de les propostes més incisives dels múltiples missatges del Sant Pare. Paraules que conviden a posar-se en camí, a descobrir que el futur comença avui, i els joves són ja el seu inici. I així els deia el Papa: «No es pot trobar a Crist i no donar-lo a conèixer als altres. Per tant, no us guardeu a Crist per a vosaltres mateixos. Comuniqueu als altres l’alegria de la vostra fe. El món necessita el testimoni de la vostra fe, necessita certament a Déu.

Penso que la vostra presència aquí, joves vinguts dels cinc continents, és una meravellosa prova de la fecunditat del mandat de Crist a l’Església: “Aneu per tot el món i anuncieu l’Evangeli a tota la creació” (Mc 16, 15).» Cal que cada jove respongui a la crida del Senyor. Però també és necessari oferir-li un ambient en el qual pugue, com tot cristià, créixer i desenvolupar la seua vida. És el que subratllava el Papa: «Seguir Jesús en la fe és caminar amb Ell en la comunió de l’Església. No es pot seguir Jesús en solitari. Qui cedeix a la temptació d’anar “pel seu compte” o de viure la fe segons la mentalitat individualista, que predomina en la societat, corre el risc de no trobar mai a Jesucrist, o d’acabar seguint una imatge falsa d’Ell».

D’aquí el valor fonamental d’un grup de joves en cada parròquia. Que tots puguen formar part de la gran xarxa que dóna lloc al «moviment diocesà de joves» que existeix des de fa anys a la nostra Diòcesi, però que ara ha de prendre un nou estil i impuls. Aquest és el desafiament per a totes les nostres parròquies. No n’hi ha prou amb convidar als joves a ser cristians, cal oferir-los l’oportunitat de compartir la vida i la fe. Així com un ciri s’encén amb un altre, així també succeeix amb la vida de la fe i amb la realització dels valors morals, ens ajudem els uns als altres. Si assolim això, estarem ja construint el futur, i els joves podran oferir el seu testimoniatge com a cristians d’aquest nou segle.

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

Campanar

Problemes amb el seu navegador?

Gràcies per utilitzar aquest navegador. Li garantim que pot gaudir de les millors prestacions i qualitat de visió d'aquesta web.

You are here: La teva Parròquia Pastoral Paraules de Vida Els joves, un futur que comença avui